2017/01/01

Noworoczny spacer na Połoninę Wetlińską

Wybraliśmy się w Sylwestra do Lutowisk, gdzie mieliśmy zarezerwowany nocleg w SSM w Lutowiskach za cenę 16zł/os po dotarciu na miejsce okazało się że mamy całe schronisko dla siebie. Planowaliśmy wejść na Tarnicę jeszcze o zmierzchu aby obejrzeć wschód słońca, niestety wieczorem źle się poczułem i miałem gorączkę. Rano nie mogłem wstać, pobudkę przedłużyłem o 2 godziny, zjedliśmy śniadanie, zażyłem tabletki i postanowiliśmy wejść najkrótszą drogą na Połoninę Wetlińską. Auto ledwo odpaliło, ropa przymarzła w przewodach, temperatura na zewnątrz -17 stopni o 8 rano, ciekawe jaka była temperatura o 5 rano. Po drodze temperatura spadła do -21 stopni, było mroźno, ale na przełęczy Wyżnia było znaczniej cieplej -13 stopni. Po dotarciu do celu udaliśmy się żółty szlakiem z Przełęczy Wyżnia do Schroniska PTTK Chatka Puchatka, trasa mało wymagająca, według mapy 1 godzina wejścia, szlak miejscami był śliski lecz widoki były bardzo ładne. Widoczność była bardzo dobra, widać było szczyty po ukraińskiej stronie t.j. Starostynka, Pikuj, Stoh i Ostra Hora.